North island New Zealand

14 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De laatste blog uit de reeks van Nieuw Zeeland. Ja het duurde even maar hij is hij dan toch haha, hij kan uiteindelijk niet ontbreken.

Na de oversteek naar het Noorder eiland zijn we gesetteld in Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Het was even puzzelen met het parkeren van onze auto maar na een keer of 2 op en neer lopen om te verzetten (eigenlijk 3 keer maarja soms vergeet je dingen haha) was het dan toch eindelijk 6 uur en was het vrij parkeren. Ook de dag erna, de zondag mocht hij gelukkig gratis blijven staan. Dit kwam dan wel weer goed uit aangezien we 'savonds het bierpong tournooi hadden gewonnen en we 3 1.5 liters bier gewonnen hadden. Dat was dus roes uitslapen, maargoed om 10 uur moesten we toch echt het hostel weer uit. Hop de auto weer in en nog even Mount Victoria opgereden, vanuit hier hadden we een mooi uitzicht over de stad.

Na het vieuwpoint zijn we ergens weer een bak koffie gaan halen, deze traditie hebben we toch bijna alle 10 weken dat we samen hebben gereisd volgehouden. Aangezien we zoveel in de auto zaten moesten we een reden hebben om er ook af en toe even uit te gaan, dat was dus de bak koffie haha. Daarna weer op weg richting Taupo. Taupo ligt aan een gigantisch meer dat weer grenst aan de vulkaan Tangariro. De nogal beroemde vulkaan, beter bekent als "Mount Doom" uit de films van de Lord of the RIngs. Eerst zijn we onderweg nog op een andere campingplaats geslapen waar we wat Duitsers hebben leren kennen, ja ook hier zitten ze weer haha, verder kei gezellig hoor :)  Even een pastaatje op ons campingstel gemaakt en de nacht weer in. De volgende ochtend zijn we weer verder gereden in de richting van Lake Taupo. Na een uur of 5 rijden kwamen we in iedergeval aan het meer, het punt was wel dat de stad Taupo helemaal aan de andere kant van het meer ligt, dat was dus nog 1 uur verder. Achja, na al die kilometers maakt dat ene uurtje ook niks meer uit. In Taupo hebben we ons hostel weer opgezocht en toen was het alweer avond.

Aangezien er twee vulkanen daar in de buurt zitten was er dus ook veel vulkanische activiteit in het gebied. Op naar het Thermal Wonderland. Heel gaaf om te zien wat vulkanische hitte allemaal kan doen met de natuur, helaas konden we de geizer niet actief zien maar de foto's zeiden genoeg. Verder waren er heel veel verschillende meren, de ene was oranje en de ander weer gif groen. 1 regel, raak het water niet aan, het meeste water kookt (voor de slimmeriken, dat is dus 100 graden haha). Het stonk er verschrikkelijk naar zwavel, dat is echt een heel indringende geur die je niet zomaar uit de weg gaat. Na een uurtje of 2 rondgelopen te hebben in het park vonden wij het wel genoeg geweest. Bij de uitgang zagen we nog een bord die ons wees naar de modderpoelen, dit wilden we dan nog wel even zien. Bloppende modderpoelen, heel geinig om te zien. Ook daar weer, Bubbelen betekend dat het kookt… Heet!! Op de terugweg hebben we ons even uitgekuurd op het golfcourse :) ben er in ieder geval acher gekomen dat ik niet moet gaan golven haha….  Na het golven zijn we even naar zo'n info hut gereden om te kijken of we de Tangariro Crossing morgen konden doen. Dit is een wandelpad langs de krater van de vulkaan af van ongeveer 7 uur, dit stond onder ander op mijn tot do list daar. Maar helaas, door het vele regenen is het te gevaarlijk op de vulkaan en hebben ze het park gesloten. Wat ik heb met vulkanen weet ik niet maar elke keer als ik er een wil beklimmen is het dicht van wegen het slechte weer… Op Lombok namelijk ook al..

Wat hebben we toen gedaan, we zijn gaan wildwater raften. Samen met een paar mensen uit Engeland zijn we op de Tangariro River gaan Raften (wel met een organisatie). Dit was ook echt heel gaaf moet ik zeggen, voor mij de eerste keer en ik moet zeggen het was zeer geslaagd!! Voordat we vertrokken wisten de instructeurs nog niet zeker of het wel doorging, dit omdat het water ook een eind gestegen was door het slechte weer. Maar we mochten de rivier op en kwamen er weer heelhuids vanaf :)  Savonds nog wat gedronken in de kroeg en de volgende ochtend stond de trip naar Auckland alweer op de planning en voor mij nog "hobbiton movie set" uit de Lord of the Rings en The Hobbit.

Die ochtend vol goede moed op naar Hobbiton :)  Ik had het niet echt getroffen met het weer maar een paraplu boven je hoofd en gaan met de geit. Hobbiton was echt heel gaaf, dat die hobbithols echt bestaan haha. Overigens is enkel de buitenkant wat je kunt zien, achter de deur zit een houten hok haha (hoop niet dat ik nu dromen verpest ofzo) De binnenkant wordt in Wellington gefilmd. Wat je wel van binnen kon zien was The Green Dragon, het café van de hobbits.. Deze was wel helemaal echt van binnen en buiten. Hier kon je bier krijgen dat exclusief daar verkocht wordt, je begrijpt natuurlijk dat ik die niet kon laten staan. Veel leuke weetjes geleerd over de films en hoe het gemaakt is :)  Ook dit kwam aan een eind, zo ook de reis door Nieuw Zeeland....

Op naar Auckland de begin en eindstad van mijn reis door Nieuw Zeeland. Hier hebben we onze auto weer ingeleverd en had ik nog 1 nacht te gaan. Steven bleef nog wel wat langer, hij is ook een week later aangekomen. De laatste dag was het weer echt verschrikkelijk… Dus wat doe je als het slecht weer is? Juist je zoekt een bowlinghall op haha en toen we daar klaar mee waren zat er ook nog een speel hal aan vast haha. Even het kind uithangen is ook wel eens leuk!! En daar was dat het moment dat ik Nieuw Zeeland weer ga verlaten en koers ga zetten richting The Pearl of the Pacific! HAWAII !! 4 Prachtige weken gehad in Nieuw Zeeland, de eerste week met Niek en de 3 andere weken met Steven, je gaat alleen op reis maar het is echt een feit dat je nooit alleen bent en dat is het beste van reizen vind ik! Overal leer je mensen kennen en trek je er samen op uit!

Na 10 weken met steven gereis te hebben zijn we vanaf hier ook weer beide onze eigen weg gegaan. Toch wel erg apart om weer helemaal alleen te zijn, even wennen zeg maar. Ook wel weer fijn om weer op jezelf aangewezen te zijn, ik weet niet maar op een of andere manier vind ik het ook echt heerlijk in mijn eentje. De trip naar Hawaii was ook erg bijzonder. Ik vertrok op 14 maart om 21.00 uur in Nieuw Zeeland en ik ben op 14 maart om 08.00 uur aangekomen in Hawaii haha 23 uur terug in de tijd :) Op een of andere manier had ik hier best naar uitgekeken haha. Nougoed, wat ik in Hawaii allemaal gedaan heb, komt weer in mijn volgende blog.

Leuk dat je er weer bent en tot de volgende!!

1. Heidy Verspay:
    4 augustus 2017
    Gaaf nieuw-zealand staat ook. Nog op mijn lijstje om ooit gaan te doen, super verhaal weer en geniet verder van Hawaï