Arrived!

12 oktober 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Daar gaan we dan op naar de eerste bestemming, hoe dichter we bij Schiphol in de buurt kwamen hoe minder zin ik erin begon te krijgen.... dan sta je in de vertrekhal en moet je afscheid gaan nemen, alsof het afscheid thuis nog niet genoeg was ging het daar nog gewoon even door met janken haha.. uiteindelijk in het vliegtuig werd het allemaal weer een stuk rustiger en kon het gaan beginnen.

De vlucht overleeft en dan sta je ineens in je eentje in Dubai, ik stond voor de douane te wachten met ik denk wel 400 man voor mij.. uit eindelijk duurde het 3 kwartier en kon ik mijn koffers gaan halen. In de aankomsthal stond een man mij op te wachten, hij zou mij naar mijn shuttle bus brengen welke mij naar het hotel bracht. Zo gezegd zo gedaan en  rond 00.30 was ik in mijn hotel. Daar lig je dan, de eerste nacht in je bed in Dubai.

S ochtens een beetje uitgeslapen tot een uur of 11. Daarna met de Metro naar de Mall of the Emirates, ik dacht daar is altijd wel wat te doen.. ideaal voor een eerste dag :) Wat een centrum is dat zeg, volgens de mensen daar zitten er ongeveer zo'n 1200 winkels in dat pand... Zoveel als ik van winkelen houd (not) loop ik door de mall en keek mijn ogen uit mn lijf. Na een uurtje of 3 rondlopen en wat eten vond ik het wel mooi geweest en ben met de metro terug gegaan naar mijn hotel. Een korte dag maar voor de eerste dag vond ik het prima. Even voor de duidelijkheid na 3 uur heb je het daar nog niet gezien.. het duurt minimaal 3 dagen om alle winkels te bekijken. Had nog wel wat honger, gelukkig heb ik de KFC als buurman :)

Dag 2 verliep alweer een stuk soepeler. De Burj Khalifa en de Dubai Fountain stonden op het programma, ook daar jawel een gigantisch winkelcentrum langs gebouwd de Dubai Mall.. Waarom zou je er 1 hebben als je er 2 kunt bouwen.. Eerst naar de Burj Khalifa, met zijn 828 meter het hoogste gebouw ter wereld. Ik wist dat je dat gebouw in kunt. Dus ik met mijn goede gedrag naar de voorzijde van het gebouw, ik ben ook een Nederlander dus tuurlijk moet daar de ingang zitten.. Nee dus... De ingang zat na een half uur zoeken in de Dubai Mall, daar kon je tegen betaling het gebouw naar binnen en zo goed als naar de top. Heel mooi gemaakt, allemaal projecties in de lift over andere wolkenkrabbers in de wereld. De lift bracht ons in ongeveer 1 minuut naar de 124e etage, plop gingen de oren. Daarna nog een klein stukje naar de 148e etage, dat was de top.. het uitzicht was echt gaaf! Toch weer een ervaring van mijn bucketlist af.

Weer eenmaal beneden was daar eigenlijk meteen de Dubai Fountain, machtig groot. Heb hem uiteindelijk 3 keer gezien. Een in het licht, een in de schemering en een in het donker. Voorkeur is dan toch het donker, omdat je de lampen een stuk beter ziet. Overigens waren het 3 verschillende shows. Nadeel is dat ze er een enorm groot let scherm naarst hebben staan dat bijna de hele vijver verlicht.

Nu op naar morgen, vrijdag avond vlieg ik laat naar Bangkok Thailand waar ik vroeg ik de ochtend aan kom. Mijn volgende blog zal na een paar dagen in Thailand zijn. Ik hoop dat mijn eerste blog goed gelukt is en prettig is om te lezen, leuk dat jullie mij volgen en tot de volgende blog!!

1. Monique van de Westerlo:
    Wauw! Klinkt indrukwekkend ! Veel
    plezier, goede reis en geniet ervan Dirk!
  2. Marion:
    12 oktober 2016
    Fijn dat je zo goed van start bent gegaan Dirk!!!! ziet er mooi uit.geniet ervan doeiiiiii.
  3. Carla Manders:
    Hoi Dirk,
    Je reis is eindelijk begonnen!! En ja wat herken ik het gevoel wat je schets voor vertrek... maar nu lekker genieten van alle ups en downs die je tijdens je reis mee gaat maken. Wat zul jij je een mier gevoelt hebben zo in je uppie tussen al die machtige gebouwen. Het is ontzettend leuk om je verhaal te lezen en ik ga je zeker volgen!
    Heel veel groetjes vanuit Deurne.
  4. Malu:
    12 oktober 2016
    Ontzettend leuk je verhaal te lezen. Indrukwekkend nu al....Geniet ervan..
    Liefs van ons
  5. Cor en Helen:
    12 oktober 2016
    Lieve Dirk, goeiegod .....bij je eerste alinea had je me al te pakken, ik bedoel, je kent me n beetje, traantjes begonnen te rollen.....
    Ik kan het me nog zo goed herinneren dat onze zoon vertrok en dat was slechts voor 3 x 6 maanden !!! En nu zag ik jullie daar staan, eerst thuis en dan dat verdomde Schiphol....en jij helemaal in je eentje, die laatste keer zwaaien....nou uh....bedankt.
    Maar goed dan je ik weer ben opgedroogd, de eerste dagen van je avontuur gelezen. Dubai diwt mij denken aan Vegas....en die mall.....doe mij die maar hier in t dorp. Wij deden eerder malm of america minneapolis dus ook dat n beetje herkenbaar. Nu op naar t volgende hoofdstuk kerel! Ik blijf je volgen dat weet je.....dikke knuffel x
  6. Bregje:
    12 oktober 2016
    Wat gaaf Dirk! Geniet van je reis en ook ik blijf je blog volgen!
  7. Jeanette Houben:
    12 oktober 2016
    He Dirk, wat te gaaf om jouw reisverhalen te kunnen volgen. Te gekke blog! Ga je volgen. Morgen nog een dagje en bye bye Dubai, hello Thailand. Ga je inchecken voor je vlucht morgen naar Bangkok ok.
    Veel plezier met je avonturen round the world!!!
  8. Marly.:
    12 oktober 2016
    Zeker leuk geschreven.. echt op zn dirks.. haha. Ik blijf gezellig je blogs volgen. Heel plezier. In het verre mooie buitenland
  9. Evi:
    Haaa Dirk!

Wat een heerlijk eerste verhaal al! Je beleeft wat daar in je eentje :) hopelijk bevalt de rest van de reis even goed als deze en horen we de volgende keer nog meer positieve verhalen! Nog heel veel plezier, en tot de volgende blog
  10. Mark Gerry Rik Loes Tom:
    12 oktober 2016
    Mooi man, leuk om je te volgen! Reis ze en veel plezier!
  11. Carin:
    13 oktober 2016
    Super gaaf Dirk je eerste verhaal al, ga ze zeker volgen, je bent een kanjer.
    Veel plezier en geniet ervan.
  12. Inie:
    hoi Dirk
    Wahw, hier word je stil van, wat indrukwekkend. Ik vind het super knap van je en heel fijn om je verhaal te lezen, het leest heel prettig ( schrijverstalent), kijk nu al uit naar je volgende blog. Geniet ervan.
  13. Miranda:
    13 oktober 2016
    Pfff, jij liever dan ik. Ik zou in m'n broek schijten..
    Geniet ervan!
  14. Heidy Verspay:
    13 oktober 2016
    Hoi Dirk leuk om je eerste verhaal te lezen en je mooie foto's te bekijken en dit is pas het begin, super veel genieten van deze mooie reis, dat we nog veel mogen genieten van je mooie verhalen tot snel weer he groetjes van heidy
  15. Martien en Gerda Aarts:
    14 oktober 2016
    Mooi verhaal Dirk, prettig om te lezen. We blijven je volgen! Geniet ervan......
  16. Martien en Gerda Aarts:
    14 oktober 2016
    Hallo Dirk, mooi verhaal en heel prettig om te lezen. Geniet ervan..... we blijven je volgen.
  17. Marly joosten:
    15 oktober 2016
    Ha Dirk! Wat mooi geschreven! Heel veel succes en plezier met jou grote reis! Je hebt er een volger bij!
  18. Lydia den Boer:
    18 oktober 2016
    Wat gaaf Dirk!
    Het is een mooi verhaal en zeker prettig te lezen. Geniet van je reis en ik blijf je volgen!