Lost in Chiang Mai

7 november 2016 - Chiang Mai, Thailand

Ik bedacht me ineens, ik zal jullie weer eens bij praten over alles wat er hier gebeurt. Heb echt een prachtige week achter de rug, veel nieuwe mensen ontmoet en ook weer verschillende bekende van eerdere bestemmingen tegen gekomen. Het gaat een lage blog worden. Denk zeg het maar gelijk aan het begin dan weet je waar je aan toe bent.

Zoals in de vorige blog verteld ben ik samen met Santra, het Duitse meisje met wie ik aan het reizen was, de dag erna afgereisd naar Koh Tao, het duik en snorkel eiland van Thailand. Na 2 uur op de boot gezeten te hebben kwamen we daar aan laat op de middag, besloten om vandaag een scooter te huren en wat rond te gaan rijden en morgen te gaan snorkelen. Zo gezegd zo gedaan, en de volgende dag wij vol goede moed naar het snorkelgebeuren. Zij het niet zo dat het de hele tijd heeft geregend tijdens het snorkelen, dus koud dat het was. Wel mooie vissen gezien e.d. Omdat Santra de dag erna naar Camboja zou gaan en ik ook geen zin had om nog een dag regen te hebben op dit eiland heb ik besloten om af te reizen naar het noorden, naar Chiang Mai. Gelukkig kon ik nog een ticket boeken voor de boot en de bus naar het dichtstbijzijnde vliegveld. In de avond nog een drankje gedaan en verjaardagtaart gegeten :) heeft uitleg nodig denk ik.. Wij zaten in een restaurant waar achter ons een familie happy birthday aan het zingen was voor een klein jongetje. Wij gezellig mee zingen natuurlijk. Komt een paar tellen later dat kleine jongetje met een stukje van zijn taart naar ons toe, tuurlijk moest dat even op de foto (zie Facebook) Het jongetje werd 6 jaar.

Nagoed de volgende ochtend vertrok mijn boot al om 6 uur in de ochtend, lekker vroeg maar het was de enige boot waardoor ik op tijd op het vliegveld zou zijn voor mijn vlucht. Ofja vlucht.. potentiele vlucht, ik had hem nog niet geboekt maar ik wist wel dat er een vlucht ging. Beetje op goed geluk naar het vliegveld. Na 5 uur onderweg te zijn naar het vliegveld daar aangekomen. Vlug naar de ticketservice en ja hoor ze hadden nog een ticket voor mij gelukkig. In de avond stond ik dus lekker in Chiang Mai :)

Gelijk naar mijn hostel en de volgende dag leerde ik al gelijk nieuwe mensen kennen, jawel het waren 4 Nederlanders en 1 Fransman. De eerste dag niet heel veel gedaan, wat rond gekeken in de stad. De zaterdag 29e met de hele club naar de olifanten opvang. Super gaaf was het daar, de olifanten waren gered bedrijven die olifant rijden aanbieden. Eerst voeren daarna met de olifanten naar het modderbad en vervolgens afspoelen in de rivier, het was echt heel gaaf om te doen. Mijn god wat zijn die beeste groot als ze voor je neus staan... Als afsluiter kregen we nog een Thais buffet en dan weer terug naar het hostel, de dag weer om. Echt de dagen gaan zoo snel hier.

De zondag samen met twee Nederlandse dames gaan Zip-line, voor degene die niet weet wat het is, het is een grote kabelbaan in de bergen. Als je van hoogste houdt is dit echt een aanrader om te gaan doen. Het is dus gewoon van bergtop naar bergtop. Je begint met korte lines tot 200 meter en de laatste zijn 400, 600 en 900 meter wat hem meteen de langste van Thailand maakt. Tussendoor nog een paar skybridges en abseilen maar het mooiste was toch echt de zip-lines. Tuurlijk een keer de overkant net niet gehaald, heb ik weer... Lekker in het midden blijven hangen op tientallen meters boven de grond, vervolgens komt de gids naar je toe geklommen als een aapje en trekt je naar de overkant. Overal hing je als zijnde een kabelbaan aan de lines tot de laatste van 900 meter, dan werd je aan je rug vast geklikt en hing je dus letterlijk in de lucht, kippenvel momentje!! Die nacht in ieder geval goed geslapen :)

Dan volgt een redelijk rustige week maar toch druk genoeg om geen tijd te hebben voor de blog. Heeeel veel met de scooter rond getoerd door de bergen daar en naar tempels gereden. In de avonden regelmatig naar wat shows geweest, o.a. de Ladyboy cabaret show. Is ook echt lache om een keer te zien. Nee het was geen porno show ofzo, dat zullen de meeste wel weer denken haha maar het was eigenlijk meer een theater show met heel veel glitter en glamour met in het midden een stuk dat mensen in de zeik worden genomen. Een stel mannen wordt dat uit het publiek gehaald en worden gekleed als ladyboy om vervolgens op het podium te gaan. Gewoon heel geinig om een keer te zien. Ook nog naar een Thaibox wedstrijd geweest, toch flinke klappen vallen daar.

De donderdag ben ik samen met een jonge uit Nederland naar de sticky waterfalls gereden met de scooter. De naam sticky waterfalls komt af van het feit dat je ze kunt beklimmen. De meeste watervallen zijn spekglad. Deze watervallen zijn zo ruw dat je gewoon niet uit kunt glijden, overal hebben ze touwen neer gehangen zodat je omhoog kun klimmen. Nou valt dat klimmen ook nog wel mee, is niet heel hoog ofzo. Heel gaaf om een keer gedaan te hebben. Het was midden in de jungle dus de natuur was ook nog een prachtig er omheen.

Afgelopen vrijdag ben ik dan naar Pai gegaan met een busje, wilde eigenlijk zelf gaan rijden met een scooter maar deze waren niet meer beschikbaar. De weg is ongeveer 80 km en telt ong 720 bochten, van normale tot haarspeldbochten. De weg is erg beroemd onder backpackers dat maakt het ook meteen berucht aangezien ongeveer 25% ten val komt en in het ziekenhuis eindigt met flinke schaafwonden of erger. Maar goed als je een beetje oplet ben je al een heel eind. Vreselijke verhalen gehoord over ongelukken haha je hoort altijd de meest slechte verhalen dat dan weer wel... maar wat ik in Pai allemaal gedaan heb vertel ik in mijn volgende blog, het moet wel leuk blijven om te lezen...

Erg leuk ook om jullie reacties te lezen. Bedankt daarvoor in ieder geval :)

1. Lisa:
    7 november 2016
    Heey dirk super dat je het zo naar je zin hebt. En fijn dat je zoveel mensen leert kennen. Ben nnu al weer benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet er van !

Grz
  2. Heidy Verspay:
    7 november 2016
    Gaaf verhaal weer Dirk je maakt super leuke dingen mee, ik zal ook even vertellen dat het hier vandaag regent en maar 6 graden is, dat maakt je vakantie tuurlijk nog leuker haha, super mooie foto's ook, ben benieuwd naar je volgend verhaal, groetjes uit Deurne Dirk en genieten !!!
  3. Rene Aarts:
    Hey Dirk,

Leuk dat je het naar je zin hebt. We 2 dagen Exclusive Excelsior achter de rug. Was top.
    Geniet van je reis .
  4. Tom:
    7 november 2016
    Hoi Dirk, wat prachtig en wat een foto's als je dan ook nog op Google Maps kijkt dan zie we helemaal waar jij je begeeft. Nog veel plezier.
  5. Je oude juf:
    7 november 2016
    Ziplines..... je wilt me echt heel erg jaloers maken he Dirk....
    Gaaf hoor! Geniet ervan kerel!
    Ik lees graag wat je allemaal meemaakt!
  6. Marion:
    7 november 2016
    Oh Dirk wat maak je toch leuke dingen mee zeg, echt super mooi.
    vooral de olifantjes wassen zooooo lief.
    En jij in de korte broek,brrr niet voor te stellen.
    Vandaag een echte donkere herfstdag hier in Deurne.
    geniet jij dus maar heerlijk van de mooie omgeving en lekker weertje.
    Doeiiiiiii veel groetjes van ons .
  7. Cor en Helen:
    7 november 2016
    Superleuk weer eens wat over je avonturen te lezen!! Zipline....ook steeds bekender in oa Florida.dat met die okifanren ook gaaf hoor.keep up the good work by posting things Freekske.....wel voorzichtig he.dikke kus vanuit tbc x
  8. Frans:
    Doorgaan zo Dirk.
  9. Maria Vinken:
    Ha Dirk,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Er valt ook veel te beleven als ik zo je verhalen lees.
    Grappig dat je nog aan 2 dagen Exclusive Excelsior hebt gedacht. Het is top gegaan, ik had een goede vervanger voor jou langs me zitten.
    Volgende keer jij weer hé...
  10. Annie aarts:
    8 november 2016
    hoy Dirk ik lees wel dat je nog geen heimwee hebt. gelukkig maar/ wat een belevenis alle maal,ik zou kippen vel krijgen tussen al die hoge bergen, en die olifanten lijkt mij ook heel mooi,geniet er maar van,wij zitten al echt in de herft,dat hoort er ook bij
    ik vind het gezellig om te lezen wat je alle maal mee maakt, groetjes oma