Party, Relax and Adventure

24 oktober 2016 - Koh Phangan, Thailand

Wat vliegt de tijd toch, precies twee weken aan het reizen nu. Ga het zuiden alweer bijna verlaten. Afgelopen dagen hebben mij echt verrast. Het backpacken is echt zo gezellig, overal waar je bent zijn mensen die je willen leren kennen. Ben nu enkele dagen op het "party" eiland van Thailand, Koh Pangnan. Helaas mag er ook hier niet gefeest worden i.v.m. de koning. Echter heeft dat de pret niet kunnen bederven deze week.

Woensdag ben ik vertrokken uit Bangkok, met de nachttrein naar het zuiden afgereisd. De weg naar het station samen met een meisje uit het hostel een taxi gepakt, zij kwam ook uit Nederland. Ze had wel een andere trein maar de nachttreinen vertrekken allemaal rond dezelfde tijd. Onderweg naar het station kwamen we vast te zitten in het verkeer, erg vervelend aangezien we het al voor ons zagen dat we onze treinen gingen missen. Uiteindelijk besloten we om uit de taxi te stappen en te gaan lopen, het zou 20 minuten lopen zijn. Dus wij die chauffeur z'n geld gegeven en uitgestapt. Wij met rugzak op koers gezet richting het station. Het zal ook eens niet zo zijn dat op het moment dat wij aanlopen, het verkeer los kwam en de taxi in volle vaart weg kon rijden... Tuurlijk moest hij nog even toeteren en zwaaien naar die domme toeristen. Maar goed onze koers was gezet dus op naar het station. Door allerlei achterbuurten heen gelopen, best gaaf eigenlijk :) Halverwege werden we aangesproken door een local, hij vroeg op zijn beste Engels of wij naar het station moesten. Hij wees ons een kortere weg naar het station, ergens een donkere steeg in maar er was inderdaad een kortere weg. Die heet over het spoor lopen.... Uiteindelijk niet over het spoor maar enkel een keer het spoor overgestoken en toen waren we op het station. (scheelde ongeveer 10 minuten lopen) nagoed als je dan toch aan het packpacken bent, waarom dat niet meteen voor een goeie. Eenmaal in de trein zat ik jawel.. tegenover een Nederlander haha hoe kan het ook naders. Het slapen ging best goed in de trein trouwens.

11 uur later aangekomen in Surat Thani waar ik de bus en boot heb gepakt samen met die andere Nederlander naar Koh Pangnan. Aldaar scheiden onze wegen weer en ben ik opzoek gegaan naar een hostel. Na ik denk een 45 minuten lopen ben ik een hostel binnengelopen die er van buitenaf goed uitzag. Lekker aan de zee wat kunnen ontbijten in het restaurant van het hostel terwijl zij mijn bed in orde maakte. Best goed vertoeven daar, er was wel geen warm water in de douche maar voor 5 euro per nacht verwacht je ook geen sterren hostel... Er was airconditioning in de kamer en dat samen met een fatsoenlijk matras is genoeg lijkt me. Daar een meisje uit Letland leren kennen, en nee want ik hoor jullie denken.. Het is gewoon ideaal als je een maatje heb waarmee je rond kunt gaan kijken enzo.. je bent dan een stuk minder alleen en het is gezellig. Savonds naar de Amsterdam bar. Heel mooi uitzicht vanaf daar over de zee, het was bewolkt anders was de sunset ook nog mooi te zien. Daar nog wat andere mensen leren kennen uit verschillende landen. Na de Amsterdam bar met een club van inmiddels 7 man naar de full moonbeach gereden met de taxi (de naam spreek voor zich, daar is de elke maand de full moonparty) Daar nog wat gegeten en wat drankjes gedaan, echt heel gezellig en best gaaf om op dat strand te zijn waar het normaal gesproken zo druk is. Na wat drankjes maar eens naar mn bed.

De volgende dag na het ontbijt werd ik trouwens vriendelijk verzocht om te vetrekken uit het hostel. Er bleken te weinig mensen te slapen op het moment dus bleven ze niet open. Dat meisje uit Letland was al weg naar een hostel aan de andere kant van het eiland. Ik uiteindelijk mijn geld terug gekregen in dat hostel en naar het zelfde hostel gegaan als zij. Dat hostel was trouwens nog een stuk beter, warm water en een veel beter bed. Savonds aan het strand wat gegeten en gedronken en naar mn bed.

Op de zaterdag lekker een scooter gehuurd voor 200 bath a 5 euro excl brandstof en bijna het hele eiland rond gereden. Wat een prachtig eiland is dit. Het heeft ongelooflijk veel verschillende stranden wat het juist leuk maakt om met de scooter verschillende stranden af ter rijden. Dit is met de taxi niet te doen, het wordt dan echt veel te duur. Dit was dus ideaal. Bijna op mn plaat gegaan, het is zeg maar erg berg achtig op dit eiland en de wegen zijn niet overal goed. Over het algemeen zijn het betonnen wegen hier maar sommige wegen moeten ze nog aanleggen, deze bestaan nu uit zand en stenen wat niet allemaal even vast zit. Wij met ons goeie geluk berg af op een zandweg, ineens begint die scooter van alle kanten te slippen... Ooit komen die lange benen nog van pas dus ik geprobeerd om hem overeind te houden en niet zonder succes haha. Onderweg gestopt bij een waterval, echter bleek deze droog te staan dus daar waren we al snel uitgekeken.

Die avond was echt zo prachtig, we kregen een uitnodiging via Facebook om naar het strand te komen. Daar kwam een hele groep backpackers samen. Met zn alle rond een vuur, een gitaar erbij en een pilsje en je avond is compleet. Dat was nou echt het backpackers gevoel, zo heerlijk!

Verder op het eiland veel gezien, vooral veel stranden. Vandaag zou ik eigenlijk vetrekken naar Koh Tao (eiland boven dit eiland). Maar bij het ontbijt mezelf bedacht, ik wilde hier nog een hike doen en een meisje uit Duitsland wilde dat ook nog doen hier. Ze wilde alleen niet alleen gaan, wat ik snap, uiteindelijk met haar de bottlebeache hike gelopen. Duurde in totaal 1,5 uur, prachtige uitzichten gehad en uitdagende stukken moeten klimmen. Al met al een hele ervaring geweest! Een beetje adventure was ik wel aan toe zeg maar. Na de hike moesten we weer terug naar de plaats waar we de scooter hadden geparkeerd, normaal is om terug te gaan per taxiboot. Deze lagen er ook genoeg aan het strand, wij eerst nog wat gedronken en wilde eigenlijk nog wat zwemmen in de zee. Toen we op het terras zaten stak er uit het niets een storm op, en ja alle taxiboten vetrokken.... dus wij al bang dat we daar gestrand waren, ineens kwam er een taxiboot onze kant op waar mee met mee konden. Wij door de storm in een klein motorbootje naar de andere kant van het eiland. Super gaaf om een keer mee te maken, manmanman wat kan de zee wild zijn (blij dat ik geen last heb van zeeziek.) Heb er een filmpje van, deze zal ik zsm op de blog zetten, best geinig. Veilig en wel aan de kust gekomen in de regen op de scooter terug naar het hostel en daar eindelijk een goeie hete douche genomen.

Zo dat was het weer voor deze keer. Hoop jullie weer een beetje meegenomen te hebben in mijn reis. Veel leesplezier en tot de volgende :)

1. Heidy Verspay:
    24 oktober 2016
    Super mooi verhaal Dirk en geweldig wat je allemaal mee maakt, hier is het koud en nat echt herfst dus je mist hier niks, groetjes uit Deurne van heidy
  2. Anja:
    24 oktober 2016
    Dirk wat mooi geschreven, zo herkenbaar, gewoon zoals je bent!!!! Geniet ervan groetjes
  3. Je oude juf:
    24 oktober 2016
    Wat leuk om te lezen Dirk! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! En idd hier laat het weer te wensen over, koud en nat dus blijf maar lekker in het mooie warme buitenland! Geniet ervan kerel!
    En stay safe!
  4. Jeanette Houben:
    24 oktober 2016
    He Dirk. Echt te gek hoe je je verhaal schrijft en met ons deelt. Je hebt je draai al helemaal gevonden in 2 weken tijd, super! Geniet er maar van en alvast veel plezier in Chiang Mai!!!
  5. Frans:
    25 oktober 2016
    Mooi geschreven Dirk, en gewoon zo doorgaan!
  6. Annie aarts:
    25 oktober 2016
    hoy Dirk ik zie wel je geniet maar .goed zo dat was ook de bedoeling fijn dat we zo mee kunnen genieten wij hier maar kou lijden ver schil moet er zijn.
    groetjes en tot een volgende keer, oma liessel.
  7. Vera:
    25 oktober 2016
    Mooi verhaal Dirk! Fijn om te lezen dat je zo geniet en dat je ondertussen veel mensen leert kennen. Ben benieuwd naar je volgende blog
  8. Cor en Helen:
    25 oktober 2016
    TOP wat ik allemaal lees mijnheer hees.....heel wat anders dan wat wij ooit samen besproken hebben maar lijkt me prachtig.als ik nog ooit terugkom op dees aardkloot.....hoop ik een van die meisjes te zijn hihihi.keep save x