South Australia

15 februari 2017 - Sydney, Australië

​Hier meteen de laatste blog over Australië.

Onderweg naar Adelaide zaten we bijna zonder brandstof, we moesten tanken maar het tankstation dat we tegen kwamen zat zelf zonder benzine... We hadden gelukkig wel een jerrycan bij maar die wilden we pas gebruiken als het echt nodig was. Wij door gereden naar de volgende stad, dat zouden we nog moeten halen op de tank. In die stad aangekomen deden de tankstations het niet.. Was er een grote stroomstoring in de stad. Uiteindelijk na maar 3 kwartier gewacht te hebben deed de stroom het weer en konden we dan eindelijk tanken.

In Adelaide aangekomen hebben we de twee dagen alleen maar regen gehad, wij daar naar een escape room gegaan en niet zonder succes haha. Met nog 5 minuten op de klok waren we er dan toch echt uit :) Savonds daar wat gaan stappen met nog wat Nederlandse mensen, totdat we erachter kwamen dat je de clubs niet in mocht met een korte broek... Nou is dat gebruikelijk in Australië blijkbaar maar we hadden er tot dusver nog geen problemen mee gehad. Uiteindelijk maar bij een barretje beland en dat was ook prima, gezellig wat drinken. Na een paar dagen besloten we richting de Great Ocean Road te rijden. Deze weg ligt aan de zuidkust en heeft tallozen uitkijk punten met grote Cliffs en rotsformaties in de zee. Na 6 uur rijden waren we ongeveer bij het begin van deze weg en besloten om hier nog te overnachten en morgen de great ocean road op te rijden. Een mooi kampeer plekje gevonden aan een meer ver van de bewoonde wereld. Ik daar de tent op zetten en steven nog even met de auto naar de supermarkt.. dan komt hij terug... Stap in, er zijn hier overal kangoeroes, heb er wel 30 gezien!! Nou dat laat ik me geen twee keer zeggen dus ik die auto in en terug gereden naar waar hij AL die kangoeroes gezien zou hebben... Raad eens! Allemaal weg.... Tuurlijk het zal ook eens niet.. MAAR ineens zag ik er twee zitten :) geen kangoeroe maar walibi's, nouja het springt en het heeft een buidel alleen wat kleiner. Haha maar die andere 28 heeft ie gedroomd volgens mij! Terug nog een kampvuurtje gemaakt en slapen.

Sochtens vroeg doorgereden richting de Great Ocean Road. Het is erg mooi om te zien, vooral de zee die tegen de hoge rotsten opslaat. Zij het niet dat er constant bussen met chinezen komen die je omver lopen omdat ze alleen maar door hun camera kijken... Maar tussendoor toch nog wat mooie plaatjes kunnen schieten :) Tot een uur of 4 was het echt prachtig weer, lekkere temperatuur en met dat uitzicht kan het niet meer stuk! Toen er een storm opstak zijn we in plaats van onze tent toch maar in een hostel gaan slapen, leek ons toch wat fijner. Even douche ook weer en de volgende ochtend weer fris op pad! De hele Great Ocean Road afgereden, de kant van Adelaide is het mooist, hoe dichter je bij Melbourne kwam hoe minder uitzicht punten er kwamen. Gelijk doorgereden naar Melbourne waar we inmiddels al een hostel geboekt hadden. Het weer was heerlijk inmiddels.

In Melbourne hebben we onze auto een service beurt gegeven, dit moet als je hem wilt verkopen namelijk. Uiteindelijk een wiellager moeten vervangen maar dat hoor erbij als je een auto heb he. Tussendoor even naar het formule 1 circuit van Melbourne gelopen. Hier waren de voorbereidingen voor de race op 26 maart al in volle gang. Aangezien dit een straat circuit is kun je ook overal komen. Te voet konden we zelfs door de pitstraat lopen, mooi hoor! Voor de race ben ik dan wel veel te vroeg maar heb toch een klein stukje kunnen meepakken :)

In de avonden nog naar een rooftop bar geweest, een bar op het dak van een flat. Nou was deze flat niet hoger dan 3 verdiepingen en was het uitzicht alleen hogere gebouwen.. Maar we waren op een rooftop haha het gaat toch om de gezelligheid die erbij komt! Ons eigen hostel had ook een bar dus daar konden we ook mooi wat drinken, tenminste niet ver lopen naar je bed :) Na Melbourne wat ontdekt te hebben, hebben we weer koers gezet terug naar Sydney. En toen was de cirkel rond :) Na 12.000 km gereden te hebben waren we weer terug in de plaats waar het allemaal begon! Nog even het operahouse bezoeken en naar het strand en toen zaten mijn 7 weken Australië er alweer op. Wat is die tijd snel gegaan zeg. Ongelooflijk veel gezien en mee gemaakt, veel mensen leren kennen en leuke avonden beleefd. Australië je was geweldig :) en Sydney is voor mij echt een stad die ik nooit meer vergeet! Ik vond het onwijs jammer dat het alweer voorbij was maar de reis gaat door :) Op naar Nieuw Zeeland, nieuw mensen nieuwe avonduren!!

Snel ga ik van mij laten horen over mijn reis in Nieuw Zeeland. Voor nu is het even genoeg geweest met twee verhalen achter elkaar. Leuk dat je nogsteeds meeleest en tot de volgende blog!

1. Martien en Gerda Aarts:
    3 maart 2017
    Nog zo'n top verhaal! Veel plezier in Nieuw-Zeeland! Groetjes
  2. Cor en Helen:
    3 maart 2017
    Kom maar weer door met new Sealand mate!!! Australie zouden wij ook nog ooit willen gaan zien maar voorlopig blijft het nig bij smsjes naar 3030 en het woord LOVE erin bij het tvprogramma allyouneedislove om zo n trip naar dat verre oord te winnen ben na iedere week 2 a 3 pogingen gestopt hoor Dirk en moet het voorlopig doen met deze heerlijke verhalen.tot dan... .gr Helen
  3. Marion:
    4 maart 2017
    Veel ondernomen Dirk Leuk om te lezen.
    Veel plezier weer in Nieuw Zeeland.
    Groetjes van ons.